Dansk Islandshesteforenings betalingsbetingelser

Når du som hesteejer ønsker en bestilling udført, er der krav om forudbetaling  via Sporti – Hvis du ikke betaler via Sporti opkræves et ekstra administrationsgebyr på mindst 125kr.

Du skal som hesteejer sørge for at fremsende følgende:

  • Dokumenterne (pas /ejercertifikat /identifikationsskema m.v.) inkl. betaling fra Sporti– disse skal være  samlet i en kuvert og sendes direkte med brev/pakkepost til adressen Stambogskontoret, Bedervej 101, 8320 Mårslet (vi modtager ikke via pakkepost eller på afhentning på posthus!)
    • Ved opkrævning/manglende betaling på Sporti, opkræves du et administrationsgebyr. på mindst 125,-kr.
    • Ønskes du en hastebehandling, bestilles dette her (husk at vedlægge kvittering- sammen med sagen, ellers ser vi det ikke!)
  • Vi anbefaler at du sender dine dokumenter”rekommanderet”  se her – Postlabel kan købes: her

Betalingslink og prisliste:

  • DIs priser finder du her: Priser  
  • Ved rykker for manglende betaling på Sporti ifm. indsendelse/ikke vedlagt bestillingsseddel kan der:
    • Betales på bank: reg. 5061 konto 1098836 eller Mobilpay 94325:  normalpris + ekstra administration 125,-kr.
    • Betaling fra udlandet: IBAN: DK7350610001098836 SWIFT: JYBADKKK –
    • Hestens fulde navn skal altid notere på overførsler vedrørende bank og Mobilpay- for at vi kan samle sag og betaling.

Ekstra administrations gebyr pålægges hesteejer bla. når:

  • Du ikke har vedlagt betaling fra Sporti, sammen med  dokumenterne(ejercertifikater/hestepas m.v.)
  • Du har fejlindberettet data på følanmeldelse.  
  • Du har fejlindberettet data på indberetning af bedækninger.
  • Du/dyrlægen ikke har udfyldt identifikations skemaer jf. vejledning.
  • Avler/du ikke har fulgt op på mail indenfor den deadline Stambogkontoret har meddelt.
  • Ved anden manglende opfølgning jf. regler.

Administrationsgebyr er 125,-kr. pr. gang eller ved evt. sag eller 525,-kr. pr. påbegyndt time.

Når du har fulgt op på sagen / betalt for ekstra administration – genoptages sagsbehandlingen.

Stambogskontoret behandling af sagen:

Når Stambogskontoret har modtaget dit hestepas/ejercertifikat inkl. Sportibestillingsseddel – udføres ordren jf. behandlingstid.

Når sagen er afsluttet sender Stambogskontoret en mail fra databasen WorldFengur(tjek dit Spamfilter/uønsket post)  med information om levering og med følgende overskrift: ”Notifikation/Information fra WF og hestens ID nummer og navn” 

Dokumentet sendes  med Postnord, og hestepas sendes med Track and trace (fra nov 2018). Leveringstiden er jf.  Post Nords leveringtid.

Har du en reklamation skal denne  foretages max. 30 dage, efter Stambogskontorets afsendelsesdato.

Ajour 14.12.2018