Dansk Islandshesteforenings betalingsbetingelser

Når du som hesteejer ønsker en bestilling udført, er der krav om forudbetaling  via betalingsportalen Sporti

Du skal som hesteejer sørge for at:

  • Det er dit ansvar som hesteejer, at Stambogskontoret modtager betaling og dokumenter  samlet og med brev/pakkepost-det drejer sig om: Hestepas /ejercertifikater /identifikationsskemaer m.v.
  • Dokumenter inkl. betaling (Sporti bestillingssedlen med hestens og din data (kommer som en PDF fil på returmail fra Sporti) skal sendes samlet i et brev/pakke til direkte modtagelse/omdeling til adressen Stambogskontoret, Bedervej 101, 8320 Mårslet (dvs. ikke aflevering ved pakkepost eller posthus)
  • Vi anbefaler at du sende dine dokumenter”rekommanderet”  se her og Postlabel kan købes via dette link: her
  • PS: Hvis Sporti bestillingsseddel ikke er vedlagt kan du blive opkrævet et administrationsgebyr. på min. 115,-kr.

Betalingslink og prisliste:

  • Betalingslink Sporti, ønsker du en hastebehandling, skal du bestille den her (husk at vedlægge kvitteringen sammen med de andre dokumenter)
  • Prisliste: se Priser 05.01.2018-
  • Betaling på bank reg. 5061 konto 1098836 eller Mobilpay 94325 – Der pålægges 100 kr. for ekstra administration ved betaling over bank/MobilPay-husk at notere hestens fulde navn på overførslen.
  • Betaling fra udland: IBAN: DK7350610001098836 SWIFT: JYBADKKK – hestens fulde navn skal beskrives på overførslen.

Ekstra administrations gebyr pålægges hesteejer når:

  • Der ikke er vedlagt bestillingsseddel fra Sporti,
  • Der er fejlindberettet data på følanmeldelse, 
  • Der er fejlindberettet på indberetning af bedækninger,
  • Der ikke er udfyldt identifikationsskemaer jf. vejledning,
  • Der ikke er fulgt op på mail indenfor den deadline Stambogkontoret har meddelt.

Administrationsgebyr er 115,-kr. pr. gang/sag eller 510,-kr. pr. påbegyndt time.

Når hesteejer har fulgt op på sagen og betalt for ekstra administration – genoptages sagsbehandlingen.

Stambogskontoret behandling af sagen:

Når Stambogskontoret har modtaget dit hestepas/ejercertifikat inkl. Sportibestillingsseddel – udføres ordren jf. behandlingstid.

Når sagen er afsluttet sender Stambogskontoret en mail fra WF databasen(tjek dit Spamfilter/uønsket post)  med information om levering og med følgende overskrift: ”Notifikation/Information fra WF og hestens ID nummer og navn” Dokumentet sendes samme dag med Postnord. Leveringstiden er jf  Post Nords leveringtid.

Reklamation skal foretages max. 1 mdr. efter afsendelse fra Stambogskontoret.

Ajour 09.10.2018